Tuesday, June 12, 2007

نماينده مجلس، بعد از انتقاد از رهبر، تهديد شد

رابرت تيت، ايران
يکي از نمايندگان رک گوي مجلس ايران، بعد از اينکه در اظهار نظري گفت که رهبر ايران، نسبت به آيت الله روح الله خميني، رهبر فقيد انقلاب اسلامي سال 1979، مصلحت جو تر است، تهديد به مرگ شد.
گفته مي شود که اين تهديد به شکل اس ام اس به عماد افروغ، منتقد بنيادگراي رئيس جمهور احمدي نژاد و بعد از اينکه وي آيت الله خامنه اي را "مصلحت جو تر از امام فقيد" توصيف کرد، تهديد شد.
وي گفته بود: "امام، حقيقت جو تر بود ودر مقابل مصلحت و تعارف تسليم نمي شد. شايد سختگيري ها و فشار ها مانع از اين شده است که وي نتواند ديدگاه واقعي خود را بيان کند. اما ما در نظامي زندگي مي کنيم که حقيقت بايد در راس امور باشد و نه مصالح جناحي و شخصي و گروهي انتقاد آقاي افروغ، در ايران که توهين به رهبر منجر به محکوميت به زندان مي شود، بشدت حساسيت برانگيز است. وي روز گذشته از رياست کميسيون فرهنگي مجلس، کنار گذاشته شد
وي اصرار دارد که از اظهارات وي سوء تعبير شد و "قدرت طلبان" را محکوم کرد به اينکه تبليغات سوء مي کنند. او در ادامه گفت: "اگر اين قتل اتفاق بيافتد، آن را شهادت تلقي کرده و با افتخار آن را پذيرا مي شوم". روزنامه کيهان که گفته مي شود که با رهبري روابط نزديکي دارد، از آقاي افروغ دفاع کرد و گفت که اظهارات وي حمله به آقاي خامنه اي نبوده است.
در عين حال، ايران روز گذشته علي شاکري، چهارمين شهروند آمريکايي- ايراني را به اتهام جاسوسي محکوم کرد. علي شاکري، استاد دانشگاه کاليفرنيا، نتوانست از سفرش به ايران، بازگردد. سه شهروند آمريکايي ديگر هم به اتهام جاسوسي و اقدام عليه امنيت ملي، محکوم شده اند.
منبع: گاردين 11 ژوئن

No comments: