Friday, August 17, 2007

افتخار امام جمعه تهران به تروریست خوانده شدن سپاه در آمریکا


در حالی که مقامات آمریکایی از احتمال تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران ایران سخن می گویند، خطیب جمعه تهران اتخاذ چنین تصمیمی از جانب دولت ایالات متحده را "برگ زرین افتخار آفرین دیگری در پرونده سپاه" خوانده است.
سید احمد خاتمی که نمازجمعه این هفته تهران را امامت می کرد در خطبه های این نماز به ستایش از سپاه پرداخت و هنگامی که تروریستی قلمداد شدن این نهاد نظامی از سوی آمریکا را "برگ زرین افتخار آفرین" برای سپاه خواند، نمازگزاران با سردادن شعارهای "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" به ابراز احساسات پرداختند.
اظهارات آقای خاتمی در زادروز امام سوم شیعیان بیان شده که در ایران "روز پاسدار" نام گرفته است.
وی در ادامه سخنانش، ورود سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی دولت آمریکا را "مدال افتخار ابدی" برای "سبزپوشان انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران" خواند و عبارتی از آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی را نقل کرد که گفته است: "وقتی دیدید دشمنان شما از نهادی و فردی بد می‌ گویند، این نشانه این است که این نهاد مؤثر است".
سید احمد خاتمی، سپس تصمیم دولتمردان آمریکایی برای تروریستی قلمداد کردن سپاه را ناشی از "خط دادن" کسانی دانست که آنان را چنین معرفی کرد" "ضد انقلابهای فراری استحاله شده ‌ای که نتوانستند این ملت را تحمل کنند و ملت آنها را بیرون کرد".
به گفته آقای خاتمی، این افراد به آمریکاییها چنین گفته ‌اند: "مقابله شما با انرژی هسته‌ ای، آب در سندان کوبیدن و آب در هاون کوبیدن است، زیرا تبدیل به خواسته ملی شده است، ضد انقلابهای استحاله شده به آمریکا خط دادند: 'شما دارید خودتان را رویاروی ملت قرار می ‌دهید ، بیایید با سپاه مبارزه کنید، سپاه را تخریب کنید، سپاه را بی ‌تأثیر کنید".
من به آمریکاییها می ‌گویم که اینها دارند دوباره شما را در باتلاق و چاله می‌ اندازند ... اگر بخواهند در این عرصه هم دیوانگی کنند، باتلاقی برای آنها پیدا خواهد شد که رفتن به داخل با آنهاست، ولی بیرون آمدنش با آنها نیست، اینها با پای خود دارند وارد باتلاق می‌ شوند

سید احمد خاتمی
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش به آمریکاییها هشدار داد: "من به آمریکاییها می ‌گویم که اینها دارند دوباره شما را در باتلاق و چاله می‌ اندازند، آمریکاییها بدانند در این عرصه، همانند انرژی هسته ‌ای، مواجه با کل ملت هستند و ملت بزرگ ایران هیچگاه فرزندان انقلابی ‌اش را تنها نخواهد گذاشت، بدانند اگر بخواهند در این عرصه هم دیوانگی کنند، باتلاقی برای آنها پیدا خواهد شد که رفتن به داخل با آنهاست، ولی بیرون آمدنش با آنها نیست، اینها با پای خود دارند وارد باتلاق می‌ شوند".
در صورتی که دولت آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهایی قرار دارد که از دید این دولت، تروریستی تلقی می شوند، سپاه تنها نهاد رسمی نظامی در این فهرست و همچنین، در کنار سازمان مجاهدین خلق، دومین نهاد ایرانی در این فهرست خواهد بود.
این خبر که دولت آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی قلمداد کند هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و مقامهایی که این خبر را در اختیار بی بی سی و سایر رسانه ها قرار داده اند خواهان فاش نشدن نام خود شده اند.
به گفته این مقامات، علاوه بر دولت آمریکا، تعدادی ازاعضای مجلسین نمايندگان و سنای آمريکا نيز طرحی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران تدوین کرده اند.
این خبر با اینکه بازتاب گسترده ای در رسانه های اروپا و آمریکا داشته هنوز با واکنش رسمی ایران مواجه نشده است.
وزارت امورخارجه ایران تنها به این بسنده کرده کرده که طی اظهاراتی تحت عنوان "مقام آگاه" و نه از جانب سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرده که نسبت به اخباری که از مراجع رسمی منتشر نشده، نمی‌ توان اظهار نظر قطعی کرد و آورده است: "این گونه اخبار در چهارچوب فعالیتهای تبلیغاتی - روانی دولتمردان آمریکا عیله جمهوری اسلامی ایران است و فاقد ارزش حرفه‌ ای می ‌باشد، چنانچه این گونه اخبار تبلور واقعی داشته باشد، رخداد جدیدی نبوده و مغایر با موازین قانونی و حقوقی است و می‌ بایست در حد خبر یک بار مصرف برای آن ارزشگذاری کرد".
با این حال، برخی فرماندهان و مقامات میانی سپاه پاسداران نیز طی سخنرانیهایی در آستانه "روز پاسدار"، نسبت به تصمیمی که احتمال دارد دولت آمریکا در مورد سپاه بگیرد واکنشهایی نشان داده و در رد آن سخن گفته اند.

No comments: